
Vrijeme potrebno za obradu teme: 1 sat
Nagodba i obavijest o knjiženju
Ako je kupac nezadovoljan dostavljenom robom ili obavljenom uslugom, prigovara usmeno ili pisanim putem prodavatelju. U tom slučaju može doći do sudskog spora ili do nagodbe. Pritom treba nastojati da se među poslovnim partnerima problem riješi što jednostavnije i bezbolnije za obje strane.
Zbog daljnjih dobrih međusobnih poslovnih odnosa, treba nastojati da dođe do nagodbe, jer će nagodbena politika uštedjeti vrijeme, zadržati tržište, te ugled i povjerenje kupca. Krajnji rezultat nagodbe je dostava robe, smanjenje cijene i slično.
Nagodba je pismeni dogovor prodavatelja i kupca radi konačne realizacije nekog naloga, a time i kupoprodajnog posla. Ona je ustvari odgovor na reklamaciju.
Nagodba u obliku poslovnog pisma sastoji se od:
• uvoda (veže se na konkretan prigovor kupca),
• biti (prihvaćanje kupčeva prigovora i prijedlog nagodbe),
• završetka (poziv na daljnju poslovnu suradnju prodavatelja s kupcem),
• pozdrava (pokazuje se uljudnost i poštovanje prema poslovnom partneru).
Preuzmite prezentaciju - nagodba
Primjer nagodbe u obliku poslovnog dopisa
Zadatak za učenike:
Caffe bar Freesh, Osječka 22, 34000 Požega (caffebar-fressh@gmail.com), zaprimila je naručeni DTP printer za kavu od tvrtke Printer, Vukovarska 11, 10000 Zagreb (prodaja@printer.hr). Pri preuzimanju je utvrđeno da je na printeru razbijen LCD ekran. Oštećenju je svjedočio dostavljač tvrtke DPD Marko Barakuda. Poslali su reklamaciju.
Pošaljite prijedlog nagodbe u ime tvrtke Printer, Vukovarska 11, 10000 Zagreb
- u obliku poslovnog dopisa u kojem prodavatelj predlaže zamjenu razbijenog LCD ekrana
- u obliku e-maila u kojem prodavatelj predlaže dostavu novog DTP printera
Pri pisanju poslovnog dopisa koristite tablicu samoprovjere kako bi bili sigurni da vaš poslovni dopis sadrži sve potrebne elemente.